شش ورزش چشمي مخصوص كاربران رايانه

♥♥♥کــــــوله پـشتــــی♥♥♥

محل تبلیغ شما تهران گراف


شش ورزش چشمي مخصوص كاربران رايانه

ا موضوع: متفرقه,,

          

 امروزه ميليون ها نفر دچار خستگي مفرط چشم بر اثر استفاده از رايانه مي شوند.خستگي چشم نه تنها باعث افت كار و افزايش اشتباهات فرد مي شود بلكه در مواردي سردرد را نيز به همراه دارد. از آن جا كه كنار گذاشتن رايانه ناممكن است انجام ورزش هاي چشمي مفيدي توصيه مي شود تا اين فشار كاهش يابد.


1-ورزش با كف دست: ابتدا درست و راحت بنشينيد كف دست ها را به هم بماليد تا حرارت ايجاد شود.سپس دست چپ را روي چشم چپ و دست راست را روي چشم راست قرار دهيد. بگذاريد حرارت ايجاد شده چشم ها را گرم كند.


2-پلك زدن: پلك نزدن منظم يكي از عوامل مهم در ايجاد خستگي چشم است و باعث خشكي و خارش چشم مي شود. بايد خود را عادت دهيد تا هنگام كار با رايانه هر ۴ ثانيه پلك بزنيد.

3-چرخاندن حدقه چشم: اين حركت براي افرادي كه ساعت ها جلوي صفحه رايانه مي نشينند موثر است. براي انجام دادن اين ورزش، چشم ها را ببنديد و به صورت چرخشي حركت دهيد.

4-تمرين چشمي: پس از ساعت ها خيره شدن به صفحه رايانه روي صندلي بنشينيد و به اتاقي كه در آن هستيد نگاه كنيد و به طرح كلي هر چيز موجود در اتاق به دقت بنگريد. به عنوان مثال ابتدا به تلويزيون، سپس پنجره و... بنگريد. هدف از اين كار حركت مداوم و آهسته چشم است.

5-تمركز: استراحت بصري به خود بدهيد و هر از گاهي روي شيء ديگري تمركز كنيد. لازم است نگاهتان را از روي صفحه رايانه برداريد و براي ثانيه يا دقيقه اي به چيز ديگري خيره شويد.

6-استراحت چشم: براي شروع در حالي كه نشسته ايد چشم ها را ببنديد و تا حد امكان به بالا نگاه كنيد براي لحظه اي چشمتان را در همان وضعيت نگه داريد سپس به پايين نگاه كنيد. اين كار را چند بار تكرار كنيد. سپس چشم ها را باز كنيد و به همه جا نگاهي بيندازيد. چشم ها را دوباره ببنديد و در حالي كه پلكتان بسته است، چشم ها را به سمت راست و چپ حركت دهيد. اين كار را چند بار تكرار كنيد.
 


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 380

تاریخ انتشار: جمعه 14 تير 1392 ساعت: 10:27
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((♥♥♥کــــــوله پـشتــــی♥♥♥)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف